Selasa, 30 Jun 2015

Kek sarang semut guna blender Dan periuk noxxa

Assalam semua timaseh sudi jengah blog saya yg seadanya ni....Arini pestime Sy wat kek ni n berjaya so Sy ikhlas nk kongsi nya jika Ada yg memerlukan Resepi asal dr Facebook kredit pd tuannya tp saya olah sedikit ikut idea Dan citarasa saya sila ambil jika sudi๐Ÿ˜˜

Bahan2
A:-
3 cawan gula pasir
3cawan air
2sudu besar majerin
Secubit garam
(Masukkan gula dlm kuali kacau hingga cair bila color dh tuko perang masukkan air sedikit2 sampai habis,masukkan majerin Dan garam bila Dah hampir pekat tutup api sejuk kan seketika...)

Bahan B:-
10 Biji telur
3 cawan tepung gandum
1 tin susu pekat
1 sudu besar soda bikarbonate

#Cara2 Nyer :-
Masukkan 10 Biji telur Dlm blender Dan blender guna yg minimum sehingga telur jadi putih Dan naik@kembang setelah itu masukkan tepung Dan soda bikarbonate yg telah diayak ke dalam blender Dan blender lg Utk sebatikan masukkan susu pekat serta bahan A Dan blender lagi sekejap jer Utk bg semua bhn bercampur
Setelah itu tapiskan semua bahan yg dh di blender td kedalam inner yg telah dilengserkan ngan sedikit majerin
Tutup inner Dan Biarkan selama 2 jam atau lebih.... Sementara tunggu kek ni diperap sempat saya hantar ank ke Taska kemas rumah Dan bersihkan alatan yg saya kecahkan tadi๐Ÿ˜œ
Lps Dah 2 jam bole lah di masukkan inner Dlm PC noxxa steam kan selama
25minit...siapppp
Selamat mencuba Dan Selamat berbuka salam ramadhan ke 14๐Ÿ˜

Bahan A

Masukkan 10 Biji telor cenggini
Blender semer sampai jd cenggini
Pastu tapiskan kedalam inner pot
Tutup inner ni dan Biorkan terperap lbh kurang 2jam



Tiada ulasan:

Catat Ulasan